Komunikat
  • Informujemy, że w związku z remontem sieci teleinformatycznej oraz remontem pomieszczeń Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Referat ds. Ewidencji gruntów i budynków od 22 czerwca 2017 r. zostaje przeniesiony na I piętro w budynku głównym starostwa . Zadania realizowane przez Referat, a obejmujące w szczególności aktualizację i udzielanie informacji z ewidencji gruntów i budynków , w tym wydawanie wypisów i wyrysów odbywać się będzie w pokoju nr 100. ∗
Sobota 19 sierpnia 2017

Rzecznik praw konsumentów

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Piotra Porzeżyńskiego
Starostwo Powiatowe
ul. Pabianicka 26 (budynek B)
97-400 Bełchatów
tel. 44 635 86 24, fax. 44 635 86 17;
adres e-mail: rzecznik@powiat-belchatowski.pl

Przyjęcia interesantów w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów odbywają się w następujących godzinach:
poniedziałek: 11.00 – 15.00
wtorek: 11.00 – 17.30
środa: 11.00 – 15.00
czwartek: 11.00 – 15.00
piątek: 8.00 – 12.00

Zadania:

- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.

W celu uzyskania pomocy prawnej należy dostarczyć do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów kserokopie wszystkich posiadanych dokumentów dotyczących zgłaszanego problemu, np. dowodu zakupu towaru (paragonu), warunków gwarancji (karty gwarancyjnej), treści zawartej umowy wraz z regulaminem świadczenia usług i regulaminem promocji (jeśli taki dokument jest związany ze zgłaszanym problemem), zgłoszenia reklamacyjnego, korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą itp.

Wszystkie sprawy kierowane do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te wysyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania ( w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. W przeciwnym razie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
 
Przydatne linki:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii
Rzecznik Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Obywatelskich
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Arbiter Bankowy
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Formularz wniosku o udzielenie pomocy prawnej do pobrania w załącznikach: