05-05-2020
Od 4 maja Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił obsługę klientów w swoich placówkach. U pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
- W placówkach ZUS nadal pozostają skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
- W poniedziałki placówki są dostępne od godz. 8:00 do godz. 18:00, w pozostałe dni robocze od godz. 8:00 do 15:00.
Obsługa klientów odbywa się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
Do czasu obowiązywania wytycznych rządowych, odwiedzający powinni posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta.
Obsługa w placówkach ZUS jedst realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami).
Klienci są wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące nie mogą podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną, za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem.
Zachęcamy przy okazji wizyty w Zakładzie do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez internet bez wychodzenia z domu - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Oddział w Tomaszowie Mazowieckim
Oddział w Tomaszowie Mazowieckim