
Zgodnie z art. 30a. ust. 1-2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 107, poz. 1907), Zarząd Powiatu, co roku, do dnia 31 maja przedstawia Radzie Powiatu raport o stanie powiatu. Raport obejmuje podsumowanie działalności Zarządu Powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady powiatu i budżetu obywatelskiego. Rada Powiatu rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Powiatu w sprawie udzielenia lub nieudzielenia Zarządowi absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie powiatu przeprowadza się debatę.
Debata nad Raportem o Stanie Powiatu Bełchatowskiego za 2024 rok odbędzie się na sesji absolutoryjnej Rady Powiatu w Bełchatowie.
Mieszkańcy powiatu mogą zabrać głos w debacie nad raportem o stanie powiatu. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Powiatu pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 300 osób.
Zgłoszenie do zabrania głosu w debacie nad Raportem o Stanie Powiatu Bełchatowskiego składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być rozpatrzony raport o stanie powiatu.
Mieszkańcy dopuszczani są do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Zgłoszenia do debaty przyjmowane będą w Starostwie Powiatowym w Bełchatowie, w Biurze Rady Powiatu (budynek Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Bawełniana 3, pokoje nr 13, nr 14).
Druki do pobrania - zgłoszenia do zabrania głosu w debacie nad Raportem o stanie Powiatu Bełchatowskiego za 2024 rok dostępne są w punkcie informacyjnym, w budynku głównym Starostwa (wersja papierowa) oraz na stronie internetowej www.powiat-belchatowski.pl w zakładce „Dla Mieszkańca”- (wersja elektroniczna - w załączniku).