News
  • Przypominamy, że od 1 lutego 2023 r. obowiązują krótsze dyżury Starostwa Powiatowego w Bełchatowie. We wtorki zarówno urząd jak i kasa czynne są do godz. 17. ∗
Czwartek 16 maja 2024

Dobre wiadomości drogowe

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 9 =
Po wielu latach starań wreszcie udało się sfinalizować temat przebudowy drogi powiatowej Kamień – Chabielice. W starostwie podpisano umowę z wykonawcą przebudowy. Koszt tegorocznych prac to prawie 1.900.000 złotych. Prace mają ruszyć w połowie września, zakończenie planowane jest w listopadzie.

Po wielu latach starań wreszcie udało się sfinalizować temat przebudowy drogi powiatowej Kamień – Chabielice. W starostwie podpisano umowę z wykonawcą przebudowy. Koszt tegorocznych prac to prawie 1.900.000 złotych. Prace mają ruszyć w połowie września, zakończenie planowane jest w listopadzie.

- Zarząd powiatu uznał, że przebudowa tej drogi jest priorytetem obecnej kadencji – mówi Waldemar Wyczachowski, starosta bełchatowski. - Droga ta ma duże znaczenie dla rozwoju powiatu, stanowi połączenie obwodnicy Kleszczowa z drogą wojewódzką Łódź – Częstochowa, umożliwia dojazd do Kleszczowskiej Strefy Przemysłowej i zakładów zlokalizowanych wokół zagłębia przemysłowego oraz łączy obie odkrywki bełchatowskiej kopalni. Musimy pamiętać, że korzystają z niej mieszkańcy okolicznych gmin, którzy dojeżdżają do pracy w kopalni i elektrowni, oraz pojazdy tychże zakładów. Obecnie droga jest w złym stanie technicznym, dlatego konieczna jest jej przebudowa.

 

Kosztorysowa wartość przebudowy całej drogi wynosi 16 milionów złotych. Gmina Szczerców „dołożyła” 500 tysięcy złotych, gmina Kleszczów 2,5 miliona złotych, natomiast powiat zabezpieczył w budżecie 1.250.000 złotych. Ze względu na duży koszt inwestycja zostanie rozłożona na trzy lata. W tym roku planowane jest wyremontowanie pierwszego odcinka trasy. Do przetargu na wykonanie tego zadania przystapiło sześć firm. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła SKANSKA S.A. z Warszawy.

Całkowita długość drogi wynosi prawie 6 kilometrów, szerokość 7 metrów. Obecnie konstrukcja podbudowy jezdni wykonana jest z fragmentów betonu o grubości ok. kilkunastu centymetrów, podzielonych dylatacjami w odcinkach kilku lub kilkunastu metrów, które niewłaściwie przenoszą obciążenia, co z kolei powoduje poprzeczne pękanie nawierzchni bitumicznej.

 


Krszysztof Borowski

Rzecznik prasowy

Starostwo Powiatowe w Belchatowie

← Back